Comin' at you like cleopatra!

Idag hade vi maskinstickning för första gången. Det var faktiskt riktigt kul! Lite tjorvigt var det faktiskt innan man lärde sig hur man skulle trä maskinen , sen körde den bara av sig själv :) Om man ska sticka en halsduk på den maskinen kanske det tar 10 minuter , annars om man gör en själv så tar det ju typ 10 månader :P haha.



Först fick vi göra en liten provlapp så vi skulle fatta hur man gjorde. Min trasslade så jag fick göra om den sen fick läraren komma och hjälpa mig för att alla maskor bara flög ut helt plötsligt . Inte mitt feeel (A)
När man hade gjort klart sin lilla provlapp så fick man göra utterligare en provlapp fast med mönster. Man jobbade två och två och jag jobbade men Anna. Sen tog lektionen slut så jag han inte göra min lilla gris i en kundvagn :'/ buhuuu . Men Anna han göra en med små fossingar iaf :)



Nicenice :) Sen ska vi börja sticka på våra tröjor, jag längtar faktiskt för jag har värsta bilden i huvudet på vad jag ska göra för nått. Det ska vara en lila bolero eller vad de nu heter med en tunn glittrig lilatråd så det glittrar igenom det lila om ni fattar ;) haha

Peace out !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0