Täckisar!

Nu jag har kommit igång med ett nytt projekt, täckisar!
På bilden så har jag precis nålat fast mönstret och ska börja med det roligaste, att klippa i ut dom i det riktiga tyget och inte i toall som man måste klippa och sy i först. Dom ska inte bli vita det är bara tygets baksida som är vit, själva täckbyxan ska bli svart :)



Jag hade en bild i skallen på hur täckisarna och jackan skulle se ut, hur jag skulle göra för att få dom att passa tillsammans, vilka färger osv. MEN när jag ska gå och hämta tygerna i dom färgerna som jag ville ha så får jag inte använda den underbart fina lilafärgen som jag längtat sååå länge efter att få klippa i för att den var lite för "tjock". Så då var jag tvungen att komma på helt nya färger och min bild som jag hade i skallen på hur det skulle se ut bara skrumpnade ihop och borrade ner sig i marken... Så nu vet jag inte riktigt vilka färger jag ska ha. Antingen Svarta täckisar och svart jacka med gråa och knall gula trekanter. Eller svarta täckisar och svart jacka med lila och vita trekanter... Svårt .

Vad tycker ni ?

1.




2. tänk att det är Reflexgult ;)



Eller har ni förslag på andra färger? :)


Kommentarer
Postat av: jenny

jag som älskar rosa hade tagit två olika sorters rosa på trekanterna (a)

2009-10-22 @ 12:10:39
URL: http://pus
Postat av: Kära Mor

Jag tycer att Gul är en sportig färg,du kommer att väcka uppmärksamhet i backen !

Kram

2009-10-23 @ 15:34:55
Postat av: Helena

Jag gillar den lila!

2009-10-24 @ 15:53:31
URL: http://helenaantecknar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0